ශ්‍රී ලංකා වරාය අධිකාරිය ඉන්දීය වරාය සබඳතා පුළුල් කරයි

(කොළඹ, ලංකාපුවත්) –ශ්‍රී ලංකා වරාය අධිකාරිය ( SLPA ) විසින් වෙළෙඳ හා සංචාරක කටයුතු පහසු කිරීම සඳහා තොටුපල සේවා භාවිතා කරමින් ඉන්දියානු වරායන් සමඟ සම්බන්ධතාවය වැඩි දියුණු කිරීමට උනන්දු වන බව එහි සභාපති කවාන් රත්නායක මහතා පසුගිය දා පැවසීය.

“යාපනයේ කන්කේසතුරෙයි වරාය පුදුචෙරි අසල කරෙයිකාල් හා දකුණු ඉන්දියාවේ කොළඹ සහ ටුටිකොරින් අතර සම්බන්ධ කරමින් තොටුපොළ සේවාවක් ආරම්භ කිරීමට දෙරටට හැකි නම්, වෙළෙඳ ක්‍රියාකාරකම් සහ සංචාරක කටයුතු වැඩි කිරීමට ඉඩකඩ තිබේ” යැයි ඔහු සඳහන් කර තිබේ.

ශ්‍රී ලංකාව ගෝලීය ලොජිස්ටික් කේන්ද්‍රස්ථානයක් ( global logistics hub ) බවට පත් කිරීම ශ්‍රී ලංකා වරාය අධිකාරියේ පුළුල් දැක්මවන අතර, ඉන්දියානු සාගරයේ උපායමාර්ගික පිහිටීම අනුව, ප්‍රධාන, ජාත්‍යන්තර මුහුදු මාර්ගවලට ආසන්නව. ඉන්දියානු අපනයන-ආනයන බැංකුව සමඟ අත්සන් කළ ගිවිසුමක් මගින් ශ්‍රී ලංකාව මේ වන විට ඩොලර් මිලියන 45.27 ක ඉන්දියානු ආධාර ඇතිව කන්කරස්තුරේ වරාය වැඩිදියුණු කරමින් සිටියි .

Òතොටුපොළ සම්බන්ධතාවය මඟින් මූලික වශයෙන් සංචාරක හා කුඩා පරිමාණ වෙළෙඳාම දෙකටම පහසුකම් සැපයීමට නියමිතයි. එය විශේෂයෙන් දිවයිනේ දකුණේ සිට සංචාරක කර්මාන්තයට සහ ජනතාව අතර සම්බන්ධතා පුළුල් කිරීම සඳහා උපකාරී වනු නොඅනු මානයි. කන්කසන්තුරේ වරායට ආසන්නයේ වෙසෙන ප්‍රජාවන්ට වෙළෙඳ අවස්ථා වැඩි කිරීමට සහ සිමෙන්ති වැනි තොග භාණ්ඩ සඳහා මාර්ග හා දුම්රිය ප්‍රවාහන පහසුකම් වැඩි දියුණු කිරීම මෙමගින් අපේක්ෂිතයි . 2011 දී ඉන්දියාව සහ ශ්‍රී ලංකාව ටුටිකොරින් සහ කොළඹ අතර තොටුපළ සේවාවක් ආරම්භකළ නමුත් එය ක්‍රියාත්මක කළ පෞද්ගලික මෙහෙයුම්කරුවන් එය වාණිජමය වශයෙන් ශක්‍ය නොවන බව පැවසීමෙන් පසු එය වහාම නතර කරනු ලැබුවා.Ó යනුවෙන් කවාන් රත්නායක මහතා වැඩිදුරටත් පැවසීය.

කොළඹ වරායේ නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තය (ECT) සංවර්ධනය කිරීම සඳහා ඉන්දියාව ද හවුල්කරුවෙක් ලෙස කටයුතු කරයි. මේ වසරේ මැයි මාසයේදී කොළඹ වරායේ නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තය (ECT) ඒකාබද්ධව සංවර්ධනය කිරීම සඳහා ශ්‍රී ලංකාව, ජපානය සහ ඉන්දියාව සහයෝගිතා ගිවිසුමකට අත්සන් තැබූ අතර ඒ සඳහා ඇස්තමේන්තුගත වියදම ඩොලර් මිලියන 700 ක් පමණ වේ.

පසුගිය වකවානුවේ (ECT) ශ්‍රී ලංකාවේ විවාදාත්මක මාතෘකාවක් ලෙස පැවතුන අතර,අත්සන් කරන ලද ගිවිසුමට අනුව, ශ්‍රී ලංකාවට පර්යන්ත මෙහෙයුම් සමාගමේ 51 % ක කොටස් හිමිවන අතර ජපානය සහ ඉන්දියාව සතුව ඇති කොටස් පිළිබඳව සාකච්ඡා කෙරෙමින් පවතින බව කවන්රත්නායක මහතා පැවසීය.ශ්‍රී ලංකා වරාය අධිකාරිය චයිනා මර්චන්ට්ස් පෝර්ට් හෝල්ඩින්ග්ස් කම්පැනි ලිමිටඩ් සමඟ හවුල් ව්‍යාපාරයක් ලෙස පවත්වාගෙන යන කොළඹ ජාත්‍යන්තර බහාලුම් පර්යන්තයට යාබදව ECT හි සංවර්ධනයට හවුල් වීමට ඉන්දියාව දිගු කලක් තිස්සේ උනන්දු වී ඇත.

SLPA හි නව තොරතුරු තාක්ෂණ පද්ධතියක් සඳහා බිලියන 1 ක් ආයෝජනය කරමින් යාත්‍රා නැංගුරම් කාලසටහන් සහ ගමනාගමනය වඩාත් යහපත් කළමනාකරණය කිරීමට අපේක්ෂා කරන බව සභාපති වරයා වැඩිදුරටත් පැවසූ අතර,“අපගේ වර්තමාන උත්සාහයන් වන්නේ ලොජිස්ටික්ස් හි සැලකිය යුතු අගය එකතු කිරීමක් සහිත ස්මාර්ට් වරායක් බවට සංවර්ධනය කිරීමයි . ශ්‍රී ලංකාවේ පිහිටීම දෙවියන් විසින් ලබා දී ඇති ත්‍යාගයක් වන අතර, කලාපයට සහ ලෝකයට අපට ලබා දිය හැකි බොහෝ දේ තිබෙනවා යනුවෙන් ”රත්නායක මහතා පැවසීය.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two × 1 =