(කොළඹ, ලංකාපුවත්) – අඩි 10,000 ට වැඩි ලොව දිගම උමං මාර්ගය ලෙස අටල් උමග ලෝක වාර්තා පොත විසින් නිල වශයෙන් පිළිගෙන ඇත.
හිමාචල් ප්රදේශ්හි ලාහවුල්-ස්පිටි මිටියාවතට මනාලි සම්බන්ධ කිරීම සඳහා මායිම් මාර්ග සංවිධානය විසින් කිලෝමීටර් 9.02 ක් දිග අටල් උමග ඉදිකර ඇත. එය 2020 ඔක්තෝබර් 3 වන දින අගමැති නරේන්ද්ර මෝදි විසින් ජාතියට දායාද කරන ලදී.
මායිම් මාර්ග සංවිධානයෙහි අධ්යක්ෂ ජනරාල් ලුතිනන් ජෙනරාල් රජීව් චෞද්රි විසින් බදාදා නවදිල්ලියේ මෙම ඉංජිනේරු ආශ්චර්යය ගොඩනැගීමේ ජයග්රහණය වෙනුවෙන් සහතිකය ලබා ගත් බව ඉන්දීය ආරක්ෂක අමාත්යාංශය විසින් නිකුත් කරන ලද මාධ්ය නිවේදනයක දැක්වේ.
වර්ල්ඩ් බුක් ඔෆ් රෙකෝඩ්ස් ලන්ඩන් යනු ලොව පුරා ඇති අසාමාන්ය වාර්තා සත්ය සහතිකයක් සමඟ නාමාවලි කර සත්යාපනය කරන සංවිධානයකි.
අටාල් උමග මායිම් මාර්ග සංවිධානය විසින් මනාලි – ලේහ් අධිවේගී මාර්ගයේ ‘Rohtang Pass’ යටතේ දුෂ්කර භූමි ප්රදේශයක හිමායන උෂ්ණත්වයන් යටතේ ඉදිකර ඇත.
උමං මාර්ගය එය ඉදිකිරීමට පෙර, ශීත ඍතුවේ දී මාස හයක කාලයක් අධිවේගී මාර්ගය වසා තිබූ බැවින් සම්බන්ධතාවය සඳහා වැදගත් පියවරක් විය. අධිවේගී මාර්ගය වසා දැමීම හේතුවෙන්, ලාහවුල් සහ ස්පිටි මාස හයක් පමණ ප්රධාන ගොඩබිමෙන් විසන්ධි විය. අටල් උමග නම් කර ඇත්තේ හිටපු අගමැති අතල් බිහාරි වජ්පායි විසිනි.
අටල් උමග මගින් මනාලි – සර්චු මාර්ගයේ දුර කිලෝමීටර් 46 කින් අඩු කර ඇති අතර ගමන් කාලය ද පැය පහකින් අඩු වී ඇත. සියලුම කාලගුණික තත්ත්වයන් යටතේ මනාලි සිට ලේහ් දක්වා සම්බන්ධතාවය සැපයීමට උමං මාර්ගය උපකාරී වේ. මීට අමතරව, ලඩාක් වෙත ගමන් කිරීම සඳහා ත්රිවිධ හමුදාවට විකල්ප සම්බන්ධතාවයක් ද උමං මාර්ගයෙන් ලබා දී ඇත.
ඉන්දීය ආරක්ෂක අමාත්යාංශයට අනුව, අටල් උමග ඉදිකිරීම ‘තාක්ෂණික සහ ඉංජිනේරු කුසලතා මෙන්ම මානව විඳදරාගැනීම සහ යන්ත්ර කාර්යක්ෂමතාව පිළිබඳ පරීක්ෂණයකි. උමග ඉදිකර ඇත්තේ අතිශය කටුක සහ අභියෝගාත්මක භූමි භාගයක වන අතර ශීත ඍතුවේ දී උෂ්ණත්වය අංශක -25 දක්වා පහත වැටේ.
අටල් උමග ගංවතුරට තුඩු දීම, අධික බර සහ අධික හිම පතනය සමඟ සම්බන්ධ වීම වැනි අභියෝග මායිම් මාර්ග සංවිධානය හි සේවකයින් විසින් සාර්ථකව ජය ගන්නා ලද ප්රධාන ඉදිකිරීම් අභියෝගවලින් කිහිපයකි.
ඉන්දියා නිවුස් නෙට්වර්ක්ස්