ඉන්දියානු ඉලෙක්ට්‍රොනික භාණ්ඩ අපනයනය 88% කින් ඉහළ යයි

(කොළඹ, ලංකාපුවත්) –දශක දෙකකට පෙර ඉලෙක්ට්‍රොනික භාණ්ඩවල ශුද්ධ ආනයනකරුවෙකු වූ ඉන්දියාවේ ඉලෙක්ට්‍රොනික භාණ්ඩ අපනයනය මෙම මූල්‍ය වර්ෂයේ දී ඩොලර් මිලියන 12,400 ක් වූ සර්වකාලීන ඉහළම අගයට ළඟා වී ඇත එය 2014 ට සාපේක්ෂව 88% ක වැඩිවීමක් බව ඉන්දීය වාණිජ අමාත්‍යාංශය විසින් නිකුත් කරන ලද දත්ත අනාවරණය කරයි.

දශක දෙකකට පෙර ඉන්දියාව ජංගම දුරකථන, තොරතුරු තාක්ෂණ දෘඩාංග, ලැප්ටොප්, ටැබ්ලට්, පාරිභෝගික ඉලෙක්ට්‍රොනික උපකරණ සහ අනෙකුත් කාර්මික ඉලෙක්ට්‍රොනික උපකරණ සහ ස්වයංක්‍රීය ඉලෙක්ට්‍රොනික උපාංග ඇතුළු බොහෝ ඉලෙක්ට්‍රොනික භාණ්ඩවල ශුද්ධ ආනයනකරුවෙක් විය.

ස්ථාවර වර්ධනය ගැන උද්යෝගිමත්, ඉන්දීය වාණිජ අමාත්‍ය පියුෂ් ගෝයල් ට්වීට් කළේ, “ලෝකයට අවශ්‍ය ‘ඉන්දියාවේ නිෂ්පාදිත’ යන්නයි. 2013-14 එම කාල සීමාවට වඩා 2021-22 අප්‍රේල් සිට ජනවාරි දක්වා ඉලෙක්ට්‍රොනික භාණ්ඩ අපනයනය 88%කින් ඉහළ ගොස් ඇත. රජයේ මුලපිරීම් ගුණාත්මක හා ගෝලීය වශයෙන් තරඟකාරී නිෂ්පාදන දේශීය නිෂ්පාදනය ඉහළ නංවයි.

ප්‍රධාන සංරචක සංවර්ධනය කිරීම සහ කර්මාන්තයට අවශ්‍ය පරිසරයක් නිර්මාණය කිරීම සඳහා රට තුළ ඇති හැකියාවන් දිරිමත් කිරීම සහ ධාවනය කිරීම මගින් ඉන්දියාව ඉලෙක්ට්‍රොනික පද්ධති සැලසුම් සහ නිෂ්පාදන (ESDM) සඳහා ගෝලීය කේන්ද්‍රස්ථානයක් ලෙස ස්ථානගත කිරීම අරමුණු කරගනිමින් ඉන්දීය රජය 2019 ඉලෙක්ට්‍රොනික පිළිබඳ ජාතික ප්‍රතිපත්තිය හඳුන්වා දී ඇත.

ඉලෙක්ට්‍රොනික ක්ෂේත්‍රයට ප්‍රබෝධයක් ලබා දීමට සහ අවශ්‍ය පරිසර පද්ධතිය ස්ථාපිත කිරීමට රජය යෝජනා ක්‍රම හතරක් හඳුන්වා දුන්නේය. මේවා:

* මහා පරිමාණ ඉලෙක්ට්‍රොනික නිෂ්පාදන සඳහා නිෂ්පාදන සම්බන්ධිත දිරි දීමනා යෝජනා ක්‍රමය (PLI)

* ඉලෙක්ට්‍රොනික සංරචක සහ අර්ධ සන්නායක (SPECS) නිෂ්පාදනය ප්‍රවර්ධනය කිරීමේ යෝජනා ක්‍රමය

* නවීකරණය කරන ලද ඉලෙක්ට්‍රොනික නිෂ්පාදන පොකුරු යෝජනා ක්‍රමය (EMC 2.0)

* තොරතුරු තාක්ෂණ දෘඪාංග සඳහා නිෂ්පාදන සම්බන්ධිත දිරිගැන්වීමේ යෝජනා ක්‍රමය (PLI).

ඉන්දියාව ද අපනයනවල ස්ථාවර වර්ධනයක් දකිමින් සිටී. “2022 ජනවාරි මාසයේදී ඉන්දියාවේ වෙළඳ භාණ්ඩ අපනයනය 2021 ජනවාරි මාසයේදී ඩොලර් බිලියන 27.54 ට වඩා ඩොලර් බිලියන 34.06 දක්වා 23.69% කින් වැඩි විය; 2020 ජනවාරි මාසයේදී ඩොලර් බිලියන 25.85 ට වඩා 31.75% ක වර්ධනයක් වාර්තා කරයි.

2021-22 (අප්‍රේල්-ජනවාරි) හි ඉන්දියාවේ වෙළඳ භාණ්ඩ අපනයනය 2020-21 (අප්‍රේල්-ජනවාරි) හි ඩොලර් බිලියන 228.9 ට වඩා ඩොලර් බිලියන 335.44 දක්වා 46.53% කින් ඉහළ ගොස් ඇති අතර, එය ඩොලර් බිලියන 264.13 ට වඩා 27.0% ක වැඩිවීමක් පෙන්නුම් කරයි (අප්‍රේල්-ජනවාරි) , එහි සඳහන් විය.

විශේෂයෙන්ම ඉන්දියා නිවුස් නෙට්වර්ක්ස් වාර්තා කරන අන්දමට ඉන්දීය රජය අපනයන නංවාලීම සඳහා ක්‍රියාකාරී පියවර රැසක් ගනිමින් සිටී. විශේෂයෙන්ම වසංගත කාලසීමාව තුළ අපනයන අංශය මුහුණ දෙන බාධාවන්, සහ බාධක ඉවත් කිරීමට අපනයන අධීක්ෂණ කමිටුවක් පිහිටුවා ඇත.

විශ්වසනීය සැපයුම්කරුවෙකු ලෙස ඉන්දියාවේ ගෝලීය තත්ත්වය වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා ඉන්දීය අපනයනවල සන්නාමකරණයේ වටිනාකම ඉහළ නැංවීමට රජය කටයුතු කරමින් සිටි. ගෝලීය අගය දාමය සමඟ ජාතිය පෙළගැස්වීමට ක්‍රියාශීලී පියවර ගනිමින් සිටී.

අතිරික්තයන් සහ යල් පැන ගිය ප්‍රතිපාදන ඉවත් කිරීම සඳහා වාණිජ දෙපාර්තමේන්තුව යටතේ ඇති පනත් කිහිපයක් සමාලෝචනය කරමින් පවතින අතර ද්විපාර්ශ්වික වෙළඳ ගිවිසුම් බොහොමයක් ඉතා ජවසම්පන්න ලෙස ක්‍රියාත්මක වේ.

‘එක් දිස්ත්‍රික්කයක් එක් නිෂ්පාදනයක්’ (ODOP) වැනි මුල පිරීම් හරහා ඉන්දියාවේ සෑම දිස්ත්‍රික්කයක්ම අපනයන කේන්ද්‍රස්ථානයක් ලෙස සංවර්ධනය කිරීමට රජය කැපවී සිටී.

විවිධ අපනයනකරුවන් ඉලක්ක කරගත් යෝජනා ක්‍රම හරහා අපනයනකරුවන්ට ද සහාය ලබා දෙනු ලැබේ.

ඉන්දියා නිවුස් නෙට්වර්ක්ස්

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *